You are currently browsing the daily archive for februari 16, 2007.

Igår bestämde jag mig för att ta nya tag med Sabina. Åkte på garageträning med bara henne och tanken var att vi bara skulle leka och ha skoj. Sen är det bra när inte Freddie är med i bilen för då kan jag säga till Sabina på skarpen när hon skäller i bilen, vilket hon alltid gör när vi ska träna. När vi kom höll Fran på att lägga spår åt Tindra och vi tittade på hur det gick innan vi startade träningen. Jag tyckte det såg bra ut men jag vet ju inte hur det ska gå till. Personspår är lite för pillrit för mig då hunden inte får avvika från spårärnan men kanske vi tar tag i det någon gång.

Sabina fick komma ut och jag var noga med att vara fokuserad och klicka för kontakt. Idag hade hon ett helt annat fokus på mig och det var skoj. Gick runt lite så hon fick bekanta sig med platsen och sedan ställde vi upp för platsliggning. Sabina var lite väl på men la sig ändå. Efter 2 min gick de andra tillbaka och när dom klickade hade Sabina ställt sig upp och en direkt lagt sig igen. Hon blev nog lite förvirrad. Efter 3 minuter gick jag tillbaka och belönade med klick och godis. Gick iväg en bit så vi kunde busa och tog fram snörbollen och hade dragkamp. Testa att stoppa undan leksaken och bara gå iväg och Sabina hängde på. Hon hade inte en tanke på att nosa eller springa bort till de andra. Härligt. Börja lägga in att hon skulle sätta sig fot för att få leka och sedan gå snyggt en liten bit. Efter det så fick Sabina hoppa in i bilen och vila och det behövde jag med. Med min kondis så är det jobbigt att springa runt och leka så där. Tog ut henne igen och körde fjärren. Nu la hon sig ner direkt efter att ha satt sig upp. Gick tillbaka bröt och gjorde om tills hon kunde sitta kvar tills jag gav kommando. Det var säkert en månad sedan vi körde det här så minnet svek väl lite. Gjorde en inkallning med ställande som gick väldigt bra. Efter boll och bus fick Sabina hoppa in i bilen igen. Sista passet lånade jag en metallapport av Jessie och träna apportgrepp. Det var inga som helst problem med upptag och att hålla, däremot lämnar avlämningarna en del att önska. Sabina fick sin middag som belöning och sedan åkte vi hem. Är jättenöjd med Sabina idag, hon tyckte det var skoj och ansträngde sig för att göra rätt. Nu valde jag att mest jobba med moment som Sabina kan och bara apporteringen var ett moment som vi jobbar på att få till bra. Orkar jag så ska jag träna både tisdag och torsdag och då ta Freddie på tisdagar och Sabina på torsdagar eller tvärt om.

februari 2007
M T O T F L S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728  

Blog Stats

  • 121 140 hits

Kategorier

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör som 321 andra, prenumerera du med.

Blogkeen

Labradorerna Sabina och Freddie