Kan väl inte påstå att jag var jättepeppad att ge mig av för lydnadsträning i vädret som rådde igår. Men som tur var så blev det faktiskt varmare och blåste inte så mycket däremot regnade det till och från. Men Freddie bryr sig inte om blötan och jag var bra klädd. Vi var vid Sturebyskolan så jag hade gångavstånd, skönt. Malin med Ella och Anna med Kvatro kom också. Jag var lite tidig för jag hade tänkt gå en sväng med Freddie men han var på träningshumör och lämnade inte min sida. Det är svårt att motstå när han går sådär perfekt fritt följ med blicken stint stirrande på mig. Så innan de andra kom fick han träna lite framförgående. Det börjar arta sig och Freddie klarar flera steg nu i lagom fart. Lite tvekande och det vill jag ha ,det kommer ge sig när vi ökar sträckan. När Malin och Anna kom turades vi om att hjälpa varandra, jag fick vara belöning för Kvatro och det är så roligt at tkampa med honom. Han går in för liv och lust och morrar och har sig. Med Freddie jobbade vi med budföringen och fastna på svårigheten att göra en ingång på mottagaren. Till slut fick vi till det med en massa tålamod från vår sida och uthålligt testande från Freddies. Han har gjort fina ingångar tidigare men nu var situationen lite annorlunda. Det blir nog bra tillslut. Nästa pass ville jag att Freddie skulle lägga sig frivilligt med ryggen mot godisskålen som fick vara externbelöning. Jättesvår för Freddie och bra träning. Gick bra tillslut det med och vi fick flyt på läggandet. Jag vill utveckla det här till läggande under inkallning så småningom. Kvatro och Freddie fick avsluta med en platsliggning. Stackars Ella såg så blöt och olycklig ut att Malin åkte hem med henne. Upptäckte att vi tränat i nästan 2 timmar, tiden går fort när man har roligt.

Imorse så tragglade vi vidare med våra peka-övingar. Jag ställde upp mina 3 dummies och började på drygt 10 m. När det funka backa jag 2 m osv. Mot slutet var jag riktigt nöjd men jag kommer fortsätta traggla. Som avslutning lämna jag en dummie och så gick vi till andra sidan fotbollsplanen och skickade på nästan 200 m rakt linjetag. En fröjd för Freddie att få sträcka ut i full fart.

Jag har blivit inbjuden till en aktiv träningsgrupp som verkar väldigt bra. Det bästa är att dom hyr Djurgymnasiets innomhuslokal en gång i veckan under vinterhalvåret. Verkligen toppen och jag är så glad. Tack Fran för tipset.

Imorgon skulle jag träna sök med det har varit inbrott på landet så vi måste åka dit och kolla vad som hänt. Trist.

