Nu är det 2 veckor sedan senaste planeringen så det är hög tid att göra en ny. Igår var jag med och planera några kurser som jag ska hjälpa till på i vår. Jag behöver bara en till för att få gå instruktörsubildningen men jag kommer hjälpa till på 3 för att få mera bredd och lära mig mer. Det blir en valpkurs (mys), en uppletandekurs och en brukslydnadskurs. Kommer bli fullt upp alltså men det är så himla skoj. På klubben var det bara jag och Janet så när vi var klara hade jag allt utrymme för mig själv, ganska skönt. Vi tränade på hoppet med ganske bra resultat. Upptäckte att Freddie har tendens att springa förbi hindret om han sitter snett så det filade vi på. Det är lätt hänt att han hamnar snett på uthoppet så det behövs.

Utfallet för de veckor som gått sedan sist:

Lydnad

  • Fritt följ har jobbat med halterna och efter fredagsn kurs börjar vi få kläm på dom.
  • Läggande under gång Är snyggt och snabbt, dax att utföra det tävlngsmässigt och lägga in i kedjor.
  • Sitt Testa att införa ett nytt ord men det känns ovant och konstlat.
  • Hopp Har vi tränat, som vanligt när man lägger in det i en kedja blir det inte lika perfekt men vi fortätter slipa på delarna och sätter ihop det mellan varven.
  • Håll fast Börjar gå bra i rörelse och fick bra tips av Fran förra veckan med apporteringen.

Bruks

  • Framförgående Börjar arta sig ordentligt, lagt på kommandon, före och sakta.
  • Budföring Inte tränat alls
  • System Först blev jag sjuk och sedan var det kurs

Jakt

  • Dirigering, peka-övingen Har fortsatt traggla
  • Nogranhet Inte tränat

Planering v 50:

Lydnad

  • Fotgående, målet för veckan att höger- och vänsterhalter ska vara raka och snabba.
  • Läggande under gång, tävlingsmässigt med återgång
  • Sitt, snabbt och rakt sättande utan backande. Stimuluskontrollerat.
  • Apportering, snabba upptag utan lek.

Bruks

  • Framförgående, 15 steg på raken utan stopp är målet.
  • Framförgående, växla ner från galopp

Jakt

  • Pekaövningar

Trix

  • Påbörja baklängesåttan

Det blev en hel del och en ny kategori. Dessutom har jag skrivit in delmål för veckan på många moment. Det är bra för att se till att man kommer framåt.

 

 

