Senaste tiden har det verkligen varit uselt på träningsfronten och därför inte mycket att blogga om. I lördags var vi i Vallentuna för att hämta en kvarts gris jag bestället. Väl där passade vi på att hälsa på Eva och Kasper. Det blev såklart massa trevligt hundprat och vi tog en promenad i det fina vädret. Sabina var som vanligt odräglig i kopplet och stretade och drog när hon inte fräste åt Kasper som hon tyckte var för närgången. Det är trist för jag vet att jag drar mig för att ta med henne pga det här. I söndags var jag på mässan med Märta och hennes kompis. Missade lydnaden som varit på förmiddagen men såg lite på landskampen i agillity. Det är alltid skoj. Shoppade gjorde jag såklart. Hitta ett påviskoppel i gummi som jag är spänd på att testa. Sabina fick en bia-bädd som ersättning för soffan som hussen slängt. Sen blev det lite annat smått och gott.

Ska som vanligt göra en utvärdering av förra veckans planering. Sen får det bli en plan son sträcker sig över julledigheterna för jag vet att det kommer bli lite si och så med träningen.

Utfall v 50

Lydnad

  • Fotgående, målet för veckan att höger- och vänsterhalter ska vara raka och snabba. Höger börjar sitta men vänster blir ofta snett numera. Freddie sätter sig snabbare i alla fall
  • Läggande under gång, tävlingsmässigt med återgång Fungerar bra och har även lagt in det i en kejda utan problem
  • Sitt, snabbt och rakt sättande utan backande. Stimuluskontrollerat. Börjar också funka bra, testa att stå med ryggen mot och det fungerade efter några försök. Raka rena sättanden är det också.
  • Apportering, snabba upptag utan lek. Har vi missat att träna

Bruks

  • Framförgående, 15 steg på raken utan stopp är målet. Kan gå 15 steg ibland så vi är på god väg
  • Framförgående, växla ner från galopp Har vi inte tränat

Jakt

  • Pekaövningar Ingen jaktträning alls förra veckan.

Trix

  • Påbörja baklängesåttan Har påbörjat med att lära Freddie backa in mellan mina ben

Planering v51-01:

Lydnad

  • Halterna i fotgåendet
  • Fjärr-uppsitt från ligg
  • Kedjor
  • Apportering- snabba upptag

Bruks

  • Sök-system och påvis
  • Budföring
  • Framförgående-Öka steg och få bättre driv

Trix

  • Baklängseåttan

Jakt

  • Stoppsignal

 

