Idag har vi haft en fantastiskt härlig dag och tränat sök i djupsnö. Det var jobbigt för hundarna att springa och även för figgarna att pulsa sig fram till legorna. Uthålligast var idag Allegro som klarade 12 skick. För Freddies del la jag till markeringar men det blev kortslutning då han inte fick leka direkt som han var van och kom in utan rullen flera gånger trots att jag såg att han var framme. Sandra konstaterade att det blev för mycket nytt och att jag borde kört lösrulle istället. Jag gjorde i alla fall så att jag tog omarkerade skick som tomskick och valde att skicka på nästa istället för att skicka om. 3 påvis fick vi till, första löst då Freddie smet, nästa sprang jag med hela vägen i djupsnön, en prestation i sig. Mycket nöjd med nyinköpta påviskopplet. Sista gången tappa jag kopplet 20 m innan legan. Eller så blev det kanske för jobbigt att springa hela vägen 😉

Freddie har hittat Tero, bilden har jag stulit från Teros blogg.
Efter sökträningen åkte vi till Hellasgården och satte oss på bryggan och fikade. Vi roade oss med att titta på de galna vinterbadarna. Till slut var det dags att åka hem och tina upp sig själv och torka blöta kläder och skor. Precis när vi skulle gå in kom det en kille förbi på gatan som såklart blev utskälld. Det gjorde inget och han började busa och kasta snöbollar till Freddie. Sen ville han inte gå in och har suttit och gnällt vid dörren och vill ut igen när jag väl fick in honom. Nu kommer väl han antasta varenda en som går förbi på gatan 🙂
För egen del blev det varm choklad med vispgrädde. Värmer mjölk med 2 mörka chokladrutor, till det hårt vispad grädde. Mycket gott. Borde nog testa med en skätt rom till jul. Nu ska vi snart åka och handla julmaten och sen ska det sillas och dillas.

