Jag tog visst julledigt från både jobb, hundträning och bloggande. Det var inte riktigt meningen men rätt skönt ändå. Idag var det inplanerat sökträning med sökgänget men dom gillar visst inte snö och ställde in. Tur då att Sandra och Tero hade tid. Tycker faktiskt det är kul med snösök och så slipper man bli blöt och smutsig. Varm håller man sig genom att springa med på påvis eller leka när man är figge. -11 var det idag och bakluckan hade frusit fast så hundarna fick åka i kupén. Freddie fick börja och jobbade så himla bra idag, jag är jättenöjd. Det blev fina framslag och bara första gången strunta han i att ta rullen hos Tero. Hos Sandra tog han den i farten flera gånger på snygga framslag. Inkallningsträningen jag gjorde på landet verkar ha gjort susen. Ska berskriva den senare i inlägget. Jag försökte springa med på påvisen och det går mycket bättre nu med det långa påviskopplet. Har köpt nya kängor också så jag slipper vara rädd att halka. Icebugs heter dom och kan varmt rekomendera dom skorna. 7 skick orkade Freddie med idag och sista skicket så blindmarkerade han 3 m ut i rutan. Men efter omskick gick det bättre. Händer det fler gånger får vi ta tag i det ockå. 

Allegro var 2:a och husse Tero är klok och skyndar långsamt. Därför jobbade Allegro bra och var väldigt engagerad i leken, kul. Bacardi var också duktig och arbetar fint trots att det är svårsprunget. När vi var klara så svängde vi in på Statoil och fika, det var lite för kallt för att sitta still ute idag. Så länge man rör på sig är det ok att vara ute. Tack vänner för åter igen en skojig dag ute i snön.

Vad har vi hittat på för övrigt då. Julen på landet var underbar, vädret var perfekt med -5 grader och snötyngda träd. Så himla vackert. Vi eldade, åt god mat, spela spel och promenerade. Jag tränade inkallning med Freddie. Det är från sökboken och man gör så att man går 50 i rät vinkel från stigen, sätter hunden och går tillbaka i samma spår. Sen går man framåt på stigen 25 m och kallar in hunden som då ska springa på diagonalen. Det gjorde inte Freddie från början så jag fick gå ut i rutan första gångerna, sen gick det bättre. Annars fick hundarna busa runt i skogen bäst dom ville.

Nyår var vi på fest hos bästaste vännerna och var inte hemma förän halv 7 på nyårsdagen. Tur att vi var smarta att släppa ut hundarna en sväng då för sedan kom inte jag upp förän kl var nästan 13. Det är tur man har hundar som kan klara av lugna dagar också.

Imorgon ska Sabina ta bort sina knölar, får hoppas det går bra.

