Nu börjar massa lösrykta idér forma sig till planer. Det är bra att ligga sjuk ibland. Jag har dels lite planer med Freddie men även för mig så jag kan föra mitt hundtränande framåt.

Jag har funderat en del på att gå någon utbildning som varar hela året. Jag gillade klickertränarutbildningens upplägg där man träffas regelbundet under ett år. Vad exakt det kommer bli återkommer jag till innom kort. Sen beror det också på vad man kommer med på för kurserna är få och intresset stort.

Det jag också vill göra är att gå steg ett i SBKs instruktörsutbildning så jag kan börja hålla kurser på klubben, gärna klickerkurser. Det här är inte heller något jag rår över utan beror på om jag blir antagen. Nu snart ska jag klara av det sista formella kravet i alla fall och hjälpa till på en valpkurs. Jag ska också hålla min första jaktlydnadskurs med klickertänk, något jag velat göra länge men tack vare spark i baken från Jill har det äntligen blivit av.

Freddies plan är att han ska bli uppflyttad till högre klass i sök. Borde inte vara helt oöverstigligt, momentmässigt är han klar för det och lydnaden börjar komma på plats. Jag kommer också göra några försök att komma med på jaktprov också men höstens motgångar fick mig verkligen att tappa lusten. Hoppas mer på att hinna med några WT. Det är roligt och lättare att komma med.

Utöver det ska vi jobba mer med shejping och se till att ha roligt när vi tränar.  Sabina kanske äntligen får göra några viltspårsprov.

