All oro från igår var helt obefogad. Freddie gjorde allt som han skulle idag och lite till. Vi gick och vann vår grupp vilket kanske inte säger så mycket då det var 4 tävlande. Men poängen var jättefina och superlativen haglade. Det var ett trevligt upplägg helt tävlingsmässigt men med en coach som gick med och tittade och efteråt fick man en massa goda råd och kommentarer på momenten. Riktigt skoj att klubben ordnade det här.

Så här blev bedömningen:

Linförighet 9, lite okoncentrerad i början, fin kontakt.
Min kommentar: Freddie var inte riktigt med utan kollade in gruppen med människor som stod på planen. Träna mer ingångar på plan med massa störningar.
Tessans kommentar: Jättefint fotgående andra halvan när han släppte störningen. Jättefina halter med tappar i transporterna, belöna mer i transporterna.

Framförgående 5, går ej ut ordentligt, föraren jobbar bra.
Min kommentar: hade tänkt avstå men blev övertalad, första sträckan gick rätt ok men inte andra. Vi är helt enkelt inte klara.
Tessans kommentar: Förläng sträckan innan jag belöner eller strunta i att han ska gå sakta och träna med leksak i slutet.

Platsläggande 9: Lite strul i början.
Min kommentar: Freddie kom fel och gick på höger sida om mig men sedan la han sig fint.
Tessans kommentar: jättesnyggt och snabbt läggande.

Inkallning 10:Oj, oj, oj (ja det står så)
Min kommentar: så bra det kan bli, det gick ett sus i gruppen.
Tessan: Inget att säga om annat än att det var snyggt.

Apportering 10: Oj, oj, oj
Min kommentar: Idag bara satt det, ett litet omtag bara.
Tessans kommentar: Den snyggaste apportering hon någonsin sett. Gissa om jag är glad för den kommentaren, den kommer jag leva på länge.

Hopp över hinder 8: Islag
Min kommentar: Freddie var lite ivrig och hoppade före kommando, då gjorde han det perfekt. Domaren var snäll och lät oss göra om, då slog Freddie i lite. Kom på att jag inte tränat på den höjden tidigare.
Tessans kommentar: Var tydligare med att han ska sitta innan. Anpassa avståndet.

Totalt 156 p medel på tävlingen var 78 p. Nu ska vi banne mig ut på tävlingsbanorna.

Efter tävlingen var det fika och möjlighet att ställa frågor. Freddie fick hälsa på mopsen Molly som var underlig enligt honom. Stackars Tindra fick skäll för att hon råka peta på Freddies svans och Olivia verkade vara en kul lekkompis. Ja Tindra med till en början innan hjälten slocknade. Jessie har filmat och det ska bli kul att se.

Här ligger nu gårdagens EFIT

