Vad är nu detta, 2 inlägg på en dag? Men det slog mig att det faktiskt gått ett helt år sedan vi la om kosten till LCHF. Vi startade den 14 januari 2009 och hade bestämt att ge det en månad. Helt plötsligt hade 3 månader gått och sedan har det bara rullat på. Under hela året har jag inte fallit tillbaka en enda gång, ja jag saknar inte den gamla kosten ett dugg. Visst gör jag avsteg, jag har väldigt svårt att motstå när någon bjuder på hembakat men det tycker jag må va hänt, det blir inte ofta. Någon chokladpralin slank ner i julas också men det blir så sött att man tar bara en. Frukt sa jag att jag skulle fortsätta äta men det äter jag sällan. Är inte sugen och får ont i magen om jag äter mer än någon bit. Bär däremot blir det mer av. Mörk 70% choklad äter jag en bit nästan dagligen.

Men pasta, pizza och sådant har jag inte ätit alls och saknar inte heller. Det jag kan sakna är att köpa en pizza när man är hungrig och trött men då är det inte själva pizzan utan det att köpa något färdigt. Jag har inte gjort några stora framsteg på vågen men jag har inte så jättestor övervikt heller. 3-4 kg har jag hitills gått ner och det fortsätter sakta nedåt, annars har det varit en sakta uppåtgående trend som stoppats med diverse bantningskurer, det slipper jag nu. Jag äter gott, jag blir mätt och jag mår bra, bättre kan det inte bli. Den ständiga magkatarren är borta, jag som levt på novalucol sedan gymnasietiden.

Vad är negativt då? Ja det är lite jobbigt när man är iväg och det ingår lunch. Som när vi var på läger i höstas och det bjuds pasta med laxsås. Men jag brukar ta med mig reservmat så det ordna sig oftast. Annars blir det vanligare och vanligare och det går bra att beställa hamburgare utan bröd utan att servitören ser förvånad ut. Jag är säker på att jag kommer äta så här lång tid framöver ja förmodligen livet ut. Ikväll blir det fläskpankaka a la Airam

.

