Idag fick hundarna vara hemma själv hela dagen sånär som på lunchen då jag åkte hem och rastade dom. Det har funkat bra och var nog jobbigare för mig än för dom. Passade på när de var trötta efter helgen. Imorgon får de vara hos Malin igen. Jag tycker det är härligt att det forfarande är snö ute och har absolut inget emot det. Det går att göra roliga dirigeringsövningar med lite fantasi och lydnad kan man alltid träna på en plogad plätt. Så länge det inte är för kallt bara så är jag nöjd med vädret. Jag gillar inte kalla vintrar med barmark, då blir jag orolig för mina växter som är oskyddade. Nu börjar ljuset komma tillbaka och man kan få sådana där härliga vinterdagar när solen värmer lite.

Nu när det dags att ta tag i veckoplaneringen och den här veckan ser det ut så här:

  • Framförgående, stimuluskontroll. Freddie ska vara kvar vid sidan tills jag säger före och ska då direkt gå ut.
  • Kryp, arbeta bort lockgodiset succesivt, krypa några fler steg än 3 innan belöning men skynda långsamt.
  • Fritt följ/linförighet. Belöna både raksträckor och svängar.
  • Jaktfot, fortsätta jobba med störningar.
  • Tävlingsträna, inmarsch på plan och minutövningar.
  • Hopp, fortätta med ”båg”-övningen.
  • Budföring, utöka avståndet.

Oj va mycket det blev men det ska vi nog greja.

