Igår trotsade Anna och jag kylan och träffades på SSBK för lite lydnadsträning. Eftersom bara en plan är plogad så var det lite trångt men vi knökade in oss i en hörna. Vi fick till bra träning trots all störning och Anna och jag var nog mer störningskänsliga än hundarna. Framförallt var det svårt att koppla bort en som gick och vrålade kommandon till sin hund hela tiden. Undras om hunden var döv 😉 När han dessutom fick för sig att bedriva sin träning 5 m från oss blev det väldigt svårt att ignorera. Kanske ska ta med öronproppar nästa gång. Jag kan inte låta bli att fundera på varför killen utan att fråga kom bort till oss och träna. Själv är jag väldigt noga med att fråga om det är ok om man t ex vill köra hindret lite nära någon annan. Freddie ignorerade i alla fall honom totalt så om syftet var att få oss ur balans så misslyckades det totalt. Skönt att Freddie inte reagerade på allt rytande heller utan fortsatte hoppa över hindret mellan Anna och mig.

I morse så fick Freddie träna lite linjetag och tecken. Jag skickar honom på blinda men mot områden vi kört på tidigare. Det funkar bra och Freddie går rakt efter mitt handtecken. Sabina fick också hämta en idag och var så nöjd så.

Ikväll kommer älskade, efterlängtade Vanessa hem och ska sova över. Ska bli så myigt att få rå om henne hela kvällen. Filip åker till Lofsdalen för att åka snowboard. 23.30 går bussen! Det blir nervösa dagar för mamman.

