Den här veckan har jag en hel del träning inplanerad så jag återgår till en-veckasplanering igen. Men först en utvärdering av den två-veckorsperiod som gått.

  • Kryp, har tränat och börjat shejpa in framåtrörelser med huvudet.
  • Fotgående, tränar fokus när jag går baklänges med störningar. Det går bra.
  • Ställande under gång, har vi börjat träna igen med frivilliga ställanden när jag går baklänges. Har testat av förståelsen för ordet stå också.
  • Inmarsch på plan, har vi tränat några gånger men jag är inte nöjd ännu. Freddie är väldigt lättstörd och vill kolla av omgivningen när vi går in på plan.
  • Hopp, har vi tränat massor, uthopp med störning och sneda återhopp.
  • Framförgående, fler steg, har vi också tränat och det går bra. Har backat tillbaka lite i längden framför att Freddie ska kunna gå fot längre och svara direkt när jag kommenderar ”före”.

Bara grönt, härligt!

Den här veckans planering:

  • Inmarsch på plan
  • Hopp med olika störningar
  • Fot med störning
  • Kryp, få till tassrörelser
  • Framförgående, säkra stimuluskontrollen
  • Sök, dolda figuranter
  • Jakt, mera linjetag, nöter på.

Helgen som kommer är det kurshelg. På lördag är det en kombinerad friskvårds- och lydnadskurs som Ungerska vallhundsklubben håller i Haninge och på söndag så har sökgruppen bjudit in en instruktör, Åsa Klint.

 

