Idag är jag ledig och hade planerat att gå ut och träna dirigering på morgonen. Men ett ihållande regn har fått mig på andra tankar och jag väntar på att regnet upphör så småningom. Har dessutom varit en riktig latmanshundägare och bara släppt ut hundarna i trädgården. Jag får kompensera med lite innomhusträning istället. Planerar för kryp med Freddie och slalom mellan mina ben med Sabina. Hon verkar ha fått lite taskig balans i och med ansiktsförlamningen så jag tänkte börja göra lite övningar för att träna upp den igen.

Under veckan som gått har vi tränat jaktlydnad med Fran. Det blev jaktfot och dirigering med störning för Freddie. Fot och stadga för Aska. Båda var duktiga och har gjort framsteg, kul. Jag har tränat en del tecken och signaler också med Freddie. Jag vill att det ska sitta till wt. Lydnad har vi också tränat. Jobbar vidare med backa/stå och kan nu gå baklänges och få ett fint men kort ställande genom att Freddie först går mot mig och sedan börjar backa. Försöker fånga just det där ögonblicken när han byter riktning.

Nu ska jag avsluta med lite mattankar. Igår så åt vi falukorv till middag för första gången sedan vi lagt om kosten. Det var jättegott men bara efter någon timme så kom det där hemska suget när man börjar gå i skåpen. Tänk att det behövs så lite för att dra igång det igen. Detta sug som jag tidigare fick kämpa med varje kväll. För mig är det en jobbig och lite ångestskapande känsla och jag blev genast påmind om hur det här tidigare var min vardag. Dessutom sov jag dåligt för magen gillade inte innehållet i korven. Det får vara för min del i framtiden. Så gott var det inte.

I kväll åker vi till stugan och hoppas på bättre väder än idag. Jag  vill ut i skogen, träna och gå långpromenader. På söndag får vi besök av Anna med familj. Det ska bli roligt.

Glad påsk!

