I helgen har jag hållit min första egna jaktklickerkurs på Lilla Träskaten i Sörmland hos Jill och Peter. Jag får erkänna att jag var lite tveksam när Jill först frågade mig om jag verkligen var färdig att hålla en egen kurs men idag är jag glad att jag blev övertalad. Det har varit fantastiskt kul och givande och med så trevliga, positiva och engagerade deltagare. Vilken kick! Freddie har fått vara med i helgen, det är alltid bra att ha en egen hund att visa på. Freddie var hjälpsam och gjorde både rätt och fel. De är bara djur och man får chans att visa hur man hanterar när inte hunden gör som man tänkt.  Det är skoj att fler får upp ögonen för det här tänket i jaktträningen. Men jag funderar på om det inte är lite missvisande att kalla det klickerträning när man knappt använder klickern alls 🙂 Fick en massa bra feedback också som gör att jag kan förbättra upplägget om det blir fler kurser.

Jill & Peter gör också verkligen allt för att man ska trivas. Man blir servad med god mat och trevligt umgänge och det är fantastiskt att de öppnar sitt hem för alla kända och okända kursdeltagare. Tack för att ni ordnar det så toppen. Tack också till Gisela som ställde upp som funktionär.

