Igår på jobbet ringde veterinären som skulle ha ringt förra veckan äntligen. Det visade sig att Sabinas trombosyter (blodplättar) blivit färre och nu börjar det bli allvarligt. Fick en tid samma dag och åkte iväg för ny provtagning som jag nu väntar svar på. Jag har även fått förbereda mig på att det kan behövas en datormografi för att reda ut vad det här beror på. Man måste veta det för att kunna sätta in rätt behandling. Undertiden får Sabina ta det lugnt med kortare promenader. Hon är rätt trött och seg så det passar bra. Jag tog med mig Freddie för att provgå mina spår inför tävlingen på söndag. det var rätt skönt att få skingra tankarna och röra lite på sig. Vi var båda trötta efter det här och Freddie nöjd med att fått plaska i alla pölar i skogen. Mot slutet hittade Freddie en gummiboll som han hade kul med.

Igår morse körde jag igenom flera apelllydnadsmoment på raken. Linförigheten var som en dröm, Freddie gick så perfekt han bara kunde i alla svängar och halter, läggandet fick jag göra om, framförgåendet hade jag glömt kopplet och när jag drog ut på tiden blev han osäker och vände sig om. Inkallningen gick så bra som den brukar. Nu måste jag ta mig till en klubb och träna hoppet, imorgon är det instruktörsfika och då kan det passa bra. Ikväll ska vi träna sök och det har jag längtat efter. ska bli jätteskoj och så är jag spänd på var vi står.

