Idag har veterinären ringt och hade lite goda nyheter, antalet blodplättar hade ökat någon men var fortfarande lågt. Hon ska samla ihop ett antal experter och så ska jag lämna Sabina under en dag så de får undersöka ordentligt. Tills dess ska Sabina ta det lugnt och får inte fara runt. Det gör hon inte heller just nu, i morse ville hon inte ens med på promenad. Var väl trött efter en dag hos Malin och Ella kan jag tänka. Freddie och jag är också trötta efter veckans aktiviteter så idag hoppar vi över HI-träningen. Jag behöver komma ikapp hemma med handling och tvätt och Freddie ska vara pigg imorgon då Märta arrangerat ett träningsjaktprov åt oss. Nu är vi 9:e reserv på provet så det blir väl inget men det är bra träning ändå. Vi har anmält till Kuså också och kommer vi med där blir det besök hos vännen Marita. Söktävlingen har vi i alla fall kommit med på, det ska bli så kul men riktigt nervöst. Har satt igång med skogslydnad på allvar och i morse tränade vi fotgående på stig. Gick jättebra. Värst är det transporten av figurant, det måste vi träna massor på. Förhoppningsvis kommer den här träningen göra nytta i jaktträningen också.

Igår var det instruktörsfika på klubben och det var trevligt med bra diskusioner. Kul att få träffa många aktiva instruktörer och hjälpinstruktörer också. Innan det startade passade jag och Freddie på att träna hopp, framförgående i koppel, minuten och lite annat. Freddie tjyvar gärna på tillbakavägen, slår i i bland och går vid sidan om när han hamnar snett. Knepigt det där, man skulle kanske bygga sig ett hinder i alla fall att ha i trädgården. Eller så får man masa sig till klubben lite oftare.

