Vilket trist väder det varit idag. Tur man bokat in sökträning för annars hade man väl inte stuckit ut näsan utan för dörren. Idag var det Anna, Sandra och Tero som träffades i Pålamalm. Sabina fick följa med för jag tänkte att lite skog kunde pigga upp damen. Hon var glad men det skär i hjärtat att hon inte springer runt som vanligt utan mest luffsar på vägen. Jag tror alla hundar överträffade sig själva idag, verkligen kul att se framstegen. Freddie hade svårt att gå rakt hela vegen utan slog framåt på halva sträckan. Jag valde att skicka om och det fick bli några omskick innan han gjorde rätt. Det tog såklart på krafterna. Andra skicket var tanken att han skulle gå ända ut, slå framåt och ta Tero på tillbakavägen. Det gick efter npgra omskick där med. Det som var bra var att Freddie aldrig fick belöning för att springa fel. Även på tredje fick jag skicka om, på fjärde så fick Freddie ingen belöning utan transport till stigen och så ut och direktbelöning på andra sidan. Gick jättebra. Till sist ficn Freddie avsluta med en direktbelöning på Tero. Funkade bra att gå fot bakom figge idag. Det var svårt idag och det känns bra att tänjt på gränserna inför tävlingen. Det är inget svårt sök i appellen och markering, påvis och transport fungerar kanon. Det är mer jag som ska hantera påviset och sköta mig på stigen.

Idag grattulerar vi Fran och Aska som för andra gången tar 1:a pris i lk1 och även en 1:a placering, grattis och bra jobbat!

