Södergruppen har flyttat från Årstafältet till SSBK och igår var det premiär för mig. Jag tycker det är toppen att vara på en bk då man har tillgång till hinder mm. Vi var inte så många men Fran och Jessie hängde med. Jag fick en massa bra hjälp från Åsa, tänk helt plötsligt fungerade det mesta. Det är så bra at tfå lite nya ögon på hur man tränar. Tiden flög iväg och vi hann med massor och jag är jättenöjd. Man får en sådan energi av bra träning med härliga träningskompisar.

  • Vi la platsliggning 2 min dold, 1 min synligt i ett svep
  • Fick hjälp med läggandet under gång av Åsa som klickade när Freddie gjorde rätt.
  • Träna att stå still på musmatatn och kunde öka avståndet från mig. Blev lättare när jag flyttade mattan. Tänk vad glömska man blir, tack Åsa för påminnelsen.
  • Träna att gå sakta, gick bra även att stå still och vänta på att jag börjar gå.
  • Väda om från mig gick perfekt och Freddie la själv ihop det med att gå sakta precis som det sedan ska bli.
  • Träna hoppet och sedan hoppet efter apporteringen. Freddie fortsatte rakt fram i hoppet efter apporteringen och stoppade först efter 20 m, knäpphund. Andra gången gick det bra.

 Idag är det stekande hett och jag vaknade med huvudvärk och fick sjukskriva mig. Ingen rolig början på semestern men ganska typiskt. Det är ju tusen saker man ska hinna med innan man går på ledighet. Tur att jag hunnit med det mesta i alla fall.

