Idag har det blivit mycket tränat. Marias syster Lotta kom och hjälpte till så vi kunde köra 2 grupper så vi har hållit igång hela dagen. På teorin har Maria gått igenom kryp och frammåtsändandet sen har vi fått prova på om vi ville eller träna på annat. Är imponerad av Skalmans matte Cecilia som i 2 dagar kört stadga i stå varje pass men så gör dom framsteg också. Själv kör jag gott och blandat och vill ha med mig så mycket som möjligt hem. Jag har kört följande:

  • Ställande, här blev det bra när jag blev tydlig med kriterier och fokuserade. Belönade mycket i position också. Kom en god bit på väg.
  • Target, samma sak här, när jag fokuserar och är noga med att fela snabbt fattade Freddie snabbt vad jag ville. Maria tycker att jag ska jobba vidare för att utveckla mig själv som tränare. Jag håller med.
  • Kryp har jag kört många pass. Freddie blir gärna lång i ryggen och lägger benen bakom sig, det har jag släppt igenom vilket ger för långa steg. Nu har jag backat och ska ha korta steg, blir han lång trycker jag Freddie bakåt.
  • Uppletande, fick jobba med att Freddie ska gå rakt ut i riktningen jag visar men rutan var knepig. Fick även byte av föremål, aja baja, det får vi ta tag i. Uppletande är jättekul och jag har fått massa idéer att ta med i jakten.

Det enda tråkiga med lägret är att det inte är läger som jag tänker mig att det ska vara. Vi bor alla utspridda vilket gör att det inte blir någon gemensam middag på kvällarna. Att sitta och snacka på kvällarna är ju halva grejen med läger tycker jag. Jag hade lika gärna kunnat åka hem på kvällarna. Idag roade jag mig med en sväng till Brügers plantskola. Oj vilket utbud dom hade och riktigt fint uppbyggt. Köpte lite växter till torpet, det är så kul att förnya och skapa nya rabatter där. Dag 3:s blogg kommer jag att få vänta med. Vi har ingen täckning alls på landet så det finns ingen möjlighet till internetsurf. Vi ska i alla fall jobba med kedjor imorgon, det ska bli spännande. Förutom allt vi tränat så har jag sett tilla tt börja varje pass med en tävlingsmässig ingång. Idag la Lotta ut apporter och när Freddie var duktig och jag sa varsågod att springa till ryggan och hämta en leksak sprang han och tog tungapporten. Lotta hade nog aldrig sett en hund som tog den som en belöning.

