Den här veckan var det massa rolig hundträning planerad men det mesta har fått stå tillbaka då jag måste ta hand om min sjuka mamma. Det som blev av var jaktträning tillsammans med Anna och Fran i tisdags och det var skoj trots regn och mygg. Varken jag eller Freddie besväras så mycket men det gjorde de andra. Vi kastade markeringar i 3 områden och sedan användes de till dirigering där alla fick skicka efter sin hunds nivå. Freddie gick som tåget trots att det blev långa avstånd och jag försökte göra vinklarna lite knepiga. Kvatro och Aska jobbade också bra. Kul att se att Kvatro tycker apportering är så roligt. Avslutningsvis fick Freddie en dubbelmarkering som blev väldigt knepig. Freddie fick leta länge i det våta, höga gräset efter den sist kastade och glömde bort var den första hamnade. Sen blev han tröttare och tröttare när vi försökte göra om så till sist fick jag dirigera honom. Vi behöver verkligen träna mycket på svåra markeringar. Annars är jag nöjd med fotgående och attityd. Som alltid med Fran och Anna blir träningen väldigt lugn och sansad.

Min nya strategi med LCHF ger resultat och vikten kryper sakta nedåt. Blir jag sugen på choklad tar jag en bit brie istället och det funkar bra.

