Igår drog innomhusträningen igång igen för säsongen och det var toppen. Flera nya och och en del gamla från förra vintern. Vi ahr kortare tid nu och det är bra tycker jag. Man blir effektivare och sedan så orkar varken vi eller hundarna träna så länge. Miljön är tröttande. Freddie var såklart på hugget och rolig att träna med. Jag började med att träna på ingångar när man nu hade tillgång till spegel. Det gick ok men de sitter inte som de ska ännu. Efter det tränade vi på ställandet då jag har funderingar på att tävla lydnadsettan och det är det enda momentet vi inte har klart. Jag beöver ställandet till brukset också så småningom så det är inte fel att träna på det. Andra passet träna vi på krypet som börjar ta sig och så börjar jag få till stegförflyttningar åt vänster. Det är kul att pillra med det momentet. Vi valde 2 moment var som vi ska träna på och filma under vintern så kan man se hur man ar förbättras, kul idé. Även om det är trångt så är det så skönt att få vara inne i värmen och roligt att få hjälp och få hjälpa till. Nu känner jag att jag är igång med lydnadsträningen igen.

Imorgon ska vi åka ut till landet med möbler från mammas lägenhet, undrar om vi kommer fram till stugan. Vi passar på att ligga över, ska bli skönt och avkopplande. Ett avbrott från allt jobbigt som varit.

