Vi ställde in dagens sökträning pga för få deltagare och istället tog jag med hundarna till Ågesta för att testa av formen i apporteringen. Vi var båda ringrostiga, jag glömde pipan hemma och Freddie hade glömt att man ska springa rakt fram dit matte pekar. Så raka linjer står på schemat framöver. Dubbelmarkeringar på fält över dike funkar bra, lite svårare blev det när jag kastade in bland träden. Freddie löste det själv med det tog lite tid. Mer sådan träning, jag kastade tennisbollar med chuck-it, bra när man är själv. Apportkastare vill jag inte använda i Ågesta, det var rätt mycket folk ute och promenerade. Till sist la jag ett jobbigt sök och även det gick bra, är faktiskt riktigt nöjd. Sabina fick hämta en dirigering och så hämtade hon på eget bevåg en apport från söket. Nu är vi alla nöjda och banne mig om inte Freddie är trött.

Stämmer av min motionsplan och konstaterar att vi följer den. De dagliga promenaderna är utökade till det normala igen och vi kör ett tuffare pass i veckan. Förra helgen var det jakt och idag jaktträning. Idag stretchade jag båda hundarna innan de fick hoppa in i bilen, tycker det börjar ge resultat det med. Freddie har gått ner i vikt, ja jag har inte vägt honom men man känner revbenen igen tydligt. ven Sabinas bantningskur börjar ge resultat och selen spänner inte lika hårt längre. Själv går jag inte ner i vikt alls, det har varit för många möten på klubben senaste tiden och tårtkalas på jobbet.

