Vilken toppendag det var igår. Vi fick äntligen till en sökträning i Ullriksdal och vädret kunde man inte klaga på. -5 och strålande sol, därtill mängder av pudersnö. Det var Sandra, Tero med lilla August, Anna, Nina som är ny i gruppen och Carro. Alla hundarna var jätteduktiga och man märkte knappt av att det var länge sedan vi körde. Även Ninas shiba som körde för första gången skötte sig strålande och fattade galoppen direkt. Det är så himla kul att köra igång nya hundar i söket. Med Freddie hade jag funderat lite över upplägget. Känd plats och kända figgar men ett bra tag sedan vi tränade gjorde att jag ville känna av statusen. Det fick bli 3 skick med direktbelöning och sedan ett tomt. Efter det ett med direktbelöning och avslutade med 2 markeringar med påvis. Skulle varit en men Freddie valde att markera på sista också.

Jag är jättenöjd med flera saker. Fina flyingövergångar, går ut på djupet när det är tomt, ingen tvekan om att ta rullen när Freddie konstaterat att det inte blir belöning direkt. Jag kunde hänga med i påviset. Lite missar som vi måste jobba med är att Freddie lätt tar till spår. I tomskicket kollades de gamla legorna av och det ger onödigt spring. Där borde jag varit snabbare med att kalla in honom. Men det här är saker vi kan jobba på och till nästa gång ska jag tänka på att figgarna får gå ut bakåt och att jag alltid ska skicka så det blir framslag. Jag ska vara snabb att kalla in i tomslagen.

På kvällen åkte vi in till Akkurat och såg Daimond dogs, ett härligt rockband det svänger om.

