Dags att ta upp veckoplaneringen igen för att effiktivisera träningen. Den här veckan är intensiv så varje träningspass måste vara välplanerat. I morse var det lite si och så med det. Jag funderar igenom vad vi ska träna innan vi går ut men inte så mycket vad jag vill uppnå med passet. Vi värmde upp med bedrövliga ingångar, igår var dom så fina. Här handlar det mycket om Freddies oförmåga att släppa belöningen i tanken. Det måste vi träna mer på. Gjorde en kedja  med ett kort fritt följ, läggande under gång, inkallning och en kort transport. Allt funka bra t o m ingången! men uppsittet efter läggandet var tveksamt så det ska vi träna lite mer på.  Efter det träna vi på framåtsändandet och jag fick inte ut Freddie så långt som jag ville. Han springer några meter och vänder sedan upp och det vill jag inte belöna. Ska tänka ut en plan till imorgon.

Den här veckan ska vi till Maria Brandell (måste börja vänja mig av vid Hagström) och första tillfället för elitsatsningen. Det ska bli så kul. Jag kommer fortsätta med framåtsändandet, inkallning med ställande och så vill jag ha lite tips för krypet. Sen på söndag är det lydnad med sökkursen. Där vill jag utnyttja dagen till att tävlingsträna och få köra budföring.

Veckans planering:

Kedjor, minst 3 moment i en kedja
Utnyttja tillfällen till tävlingsträning, ingång på plan, publik, störningar
Ingångar, börja varje pass med ingångar
Framåtsändandet, utgången
Långa fria följ
Kryp, få fram steg när jag står vid sidan. Längre sträckor utan skutt.

Ha en bra vecka alla!

