Jag är nyss hemkommen från klubben där vi klistrat adresser på klubbtidningen så nu ska den ut till medlemmarna. När jag kom hem stod maten på bordet, Vanessa hade lagat älgskavspanna, mums. Hon har besök av sin pojkvän Vincent som kommer från Canada. Han är väldigt go och mysig och i present till mig hade han med sig en lockpipa för kanadagås. Hur många mammor har fått en sådan i present 🙂 Freddie tyckte den var riktigt rolig och blev som tokig när jag tutade. Fast han har varit lite halvgalen de senaste dagarna. Imorse for han runt och när vi skulle träna vibrerade han av upphetsning. Man borde inte träna då men jag tänker tvärt om och passar på att träna koncentrationsmoment som kryp och saktagående. Jag tänker att när vi tävlar kommer Freddie vara gasad och det kan vara bra att vänja honom att koncentrera sig ändå. Och det gick bra.

I går var det lydnadskurs igen och det är så roligt med deltagarna som verkligen tränar och utvecklas från gång till gång. Vi gick igenom tävlingssituationen och sedan ställandet. Jag smög in lite klickerträning här, det blir så mycket lättare då. Sen jobbade vi med tandvisning och avslutade med platsliggning.

