Idag var det andra träffen för elitsatningsgänget på Skogborgs gård hos Maria Brandel. Vädret var väl ingen höjdare men det regnade i alla fall inte. Vi började med att berätta vad vi gjort sedan sist och sedan gick vi ut och alla fick ett långt lydnadspass var. Jag ville köra lägre-lydnaden rakt av förutom krypet för att se vad vi behöver jobba med. Freddie var lite ofokuserad redan i uppvärmningen och jag fick inte till ingångarna alls. Och mycket riktigt, det var genomgående på ett annars bra utförande. Så jag fick lite tips på hur jag skulle kunna fixa till dom och träna. Det är ju synd att missa poäng på en sådan skitsak.

Andra passet ville jag ha hjälp med krypet och såklart funkade det bra idag. Vi var på god väg men ska jobba mycket med att förstärka lugn och stadga. Vi hann med att titta på framåtsändandet också och det gick sådär. Fick inte till det men vi diskuterade hur jag ska lösa problemet. Maria föreslog targetöverföring men jag har ju fuskat och skippade targeten tidigt. Får se hur jag gör.

Utöver detta så fick man med sig en massa bra saker från de andras pass också. Dessutom fick man beundra nyfödda lammingar, så söta. Ett par nya leksaker fick följa med hem också, Marias hylla är alldeles för lockande 😉

