Efter en natt med dålig sömn p g a en axel som av någon anledning värker orkade jag inte åka iväg på kursen. Hade kunnat släpa mig iväg om det varit en fantastisk instruktör och jag sett fram emot att lära mig massor men så var inte fallet. När man ligger vaken så funderar man en hel del också och Freddie blir så påverkad av folk som bråkar med sina hundar och jag vill bespara honom det. Föresten blir jag rätt påverkad och nedstämd jag med. Jag förstår inte varför man ska bråka när man kan sammarbeta och ha roligt med sin vän.

Nej nu lägger vi jakten åt sidan och lägger oss i slutspurtträning inför tävling om en vecka. Det blir minst 2 sökpass och lydnad ska vi träna varje dag. På onsdag ska vi till Skogsborgs gård för träffen med elitsatsningsgänget. Och idag ska jag sitta i min fina stol jag fick i present, äntligen är det väder för det.

