Jag lever just nu i ett vakum. Förmodligen kommer jag bli uppsagd från mitt jobb där jag arbetat i över 25 år. Men någon har kommit på den brilianta idén att man först meddelar vilka som fått tjänster i den nya organisationen. Sedan får vi övriga gå och vänta. Idag skulle vi fått besked men igår skickades det ut ett mail att vi får vänta minst en vecka till. Fattar inte hur man tänker när man utsätter människor för denna väntan. Jag hade inte kunnat föreställa mig att man kunde må så dåligt av att leva i denna ovisshet.

Det är tur att jag har min familj, mina hundar och goa hundträningskompisar. Igår tränade vi sök i den härliga vårkvällen. Myggen har vaknat med besked, man är lite tagen på sängen då det var snö för en vecka sedan. Jag ville köra Freddie tidigt för att se hur han uppför sig när det inte gått så många hundar före. Jag hade tänkte göra ett svårt program för honom då det var välkänd mark men han började med att vika 90 grader efter ca 20 m. Vi gjorde om med en rätt synlig figge längst ut som han skulle se när han tog sig ut i banan, efter det gick det lite bättre. Inget bra genrep inför tävlingen men när Keep gjorde samma sak kom vi på varför de gör så här. Dom viker av och följer vallningen. Bra att vi kommit på varför beteendet uppstår, nu återstår det att hitta en lösning. Idéer mottages tackamt. Vi avslutade med budföring och Freddie tjyvade konstant. Jag får skylla mig själv som bara tränar tävlingsmässigt med belöning hos mig. När vi gjorde om med belöning hos mottagaren gick det mycket bättre.

Lydnadsdelen går bra förutom krypet då men det kommer jag avstå på tävlingen. Körde ett långt fotgående men utan störningar och Freddie gick perfekt. Även läggandet och inkallningen såg fint ut. I framförgåendet var utgången lite tveksam så det körde vi lite extra på. Imorgon ska vi till Köping, det ska bli ett välkommet avbrott.

