Här är det verkligen full rulle. Jag jobbar inte utan förväntas sitta hemma och våndas och älta. Det är inte riktigt min grej utan jag fyller dagarna med roliga saker. I onsdags var det visserligen en sedan länge inplanerad träff för elitsatsningsgänget på Skogborgs gård. Vi var bara 4, en sjuk och en som ska ha bebis vilken dag som helst, så vi fick massor tränat. 3 lydnadspass, skottträning och uppletande hann vi med. Eftersom vi ska tävla så var min plan att fokusera på lägremomenten. Vi började med inmarsch på plan som Maria preparerat med roliga störningar, koner, apporter och en jätteelefant 🙂

Freddie var naturligtvis nyfiken men lätt att få på andra tankar, rätt tankar. Momenten gick bra förutom att han tjyvar på moment där han ska till mig den lilla mammagrisen. Till och med hoppet med elefanten liggande bredvid gick bra. Jag var väldigt nöjd och planen fram till söndag är massor med stadga.

Svårast idag

 

Titta så fint han drar upp benen

 

Pass 2 tittade vi på krypet. Jag som inte tycker jag kommit någon vart fick bra feedback att det hänt massor. Framförallt med attityd och det stämmer ju. Bra att man har folk som kan se att det faktiskt går framåt när man själv tycker man står och stampar på samma punkt. Fortsättningsvis ska jag jobba mycket från sidan och tänka på att Freddie tynger ner ordentligt. Men på söndag kommer jag avstå.

Efter lunchen gjorde vi ett uppletande. Det var svåra förhållanden och hundarna innan hade inte hittat sina föremål. Freddie hittade ett av dom men trots intesivt sökande var det andra spårlöst borta. Efter att ha badat Freddie så gjorde vi platsliggning med skott och sedan budföring med skott. Skotten är inga problem men det är ju det där med tjyvningen i budföringen.

Sista passet hade jag ingen plan för så vi tittade på framåtsändandet, det måste man alltid jobba med. Vi konstaterade bara att jag måste ha en mindre bärvänlig targetmatta så jag ska ta en tur till biltema och handla en bilmatta. Och att jag måste vara noga med att Freddie ska fram till targeten, han är väldigt slarvig och sugen på sin belöning.

Igår var jag på intervju, det tog i stort sett hela dagen. Jag hann knappt lägga upp mitt cv så ringde dom och ville träffa mig. Jobbet verkar riktigt bra och nästa vecka ska jag träffa företaget.

Vi åkte till SSBK på em och träffa Fran och Aska för stadgeträning. Det blev ett bra pass och jag hoppas vi ökat värdet mer för att sitta kvar. Fran busade och kallade in mig på plan under uppvärmningen, mycket bra att träna på att snabbt fokusera själv och få med sig hunden. Gick rätt så bra tycker jag. Vi har kommit med på ytterligare en söktävling i Örebro. Bra att ha en plan B om det skiter sig på söndag.

