Inte har jag haft ork att tänka på hundträning även om det blivit lite sporadiskt. Måndag fick jag det förväntade erbjudandet om kompensation om jag frivilligt sa upp mig. Allternativet var att tacka nej och sedan låta LAS ha sin gång. Jag ser detta som en chans att prova på något nytt. Det är ingen hemlighet att jag vantrivts sista åren. Nu kan jag hitta ett jobb där jag trivs och får den uppskattning jag är värd. Tisdag var jag på intervju för ytterligare ett jobb på rekryteringsfirman, onsdag var det information från trygghetsrådet. Rätt ok och man får rätt mycket hjälp verkar det som och dom kan betala kurser. Hm, gissa om kugghjulen började snurra i mitt huvud. Eftermiddagen var det facklig information där de förklarade vad erbjudandet innebar. Onsdag var jag helt ur slag, klart man reagerar. Torsdag var det andraintervju på ett företag och sedan rolig sökträning på kvällen. Jag var egentligen för trött men det var kul att komma iväg. Freddie fick prova på en täckt låda och det gick bra. Fredag åkte vi till landet och har haft en skön och lugn helg. Idag skrev jag på min uppsägning. Känns skönt, befriande och vemodigt. Jag och en annan uppsagd kollega åkte till Zetas för att fika och kolla på växter. Skönt att få prata av sig i en underbar miljö. Enda minuset var att det fanns inget för mig att äta. Jättestora, söta kakor och stora bröd med lite fyllning. Resten av veckan blir det ytterligare en intervju och så ska jag åka och packa ihop mina saker och tömma skrivbordet. Förhoppningsvis blir det lite hundträning också.

