Det blir dåligt med uppdateringar. Trots att jag inte jobbar så har jag fullt upp på dagarna. Det är mycket att fixa när man har knappt 2 veckor på sig innan telefon och dator ska lämnas tillbaka. Och informationsmöten, jobbintervjuer som tar tid och kraft. Nu är i alla fall skrivbordet tömt och det står kassar med pärmar och annat i hallen som måste gås igenom.

Igår fick jag bryta av med sökträning. Sandra, Linnea och jag var på Nacka bk´s bana för där finns en träkoja. Inte optimalt att vara 3 bara med det funkade och det kan vara rätt bra träning att inte exakt veta var figgarna ligger. Freddie jobbade bra i den knepiga rutan och träkojan löste han bra, hade sprungit runt den 3 ggr innan han ”inhalerade” rullen som Sandra uttryckte det. Nä Freddie är ingen blindmarkör utan vill vara säker. Det tycker jag är bra och hellre då att han missar att markera ibland än tvärt om. Det senare är så mycket jobbigare att arbeta bort. Sen hade vi lite störningar i form av vattenpölar och att Freddie lyckades hitta en väl gömd tennisboll i blåbärsriset. Han blev rätt ofokuserad efter det och sen är det inte så kul när man upptäcker under påviset att målet är att få svalka sig i pölen. Nu ska det regna imorgon så jag hoppas att vatten inte är så lockande. Ja vi ska alltså tävla igen i Örebro och den här gången ska jag verkligen skärpa mig för att inte sabba något.

I tisdags träffade vi Ida och Yoda, bl a för lydnadsträning. Ida hjälpte mig med hur jag ska gå i linförigheten och med kommendering. Helt plötsligt fick Freddie för sig att vi träna inkallning med ställande och det var inte så kul såhär dagarna före tävling. Men man kan inte annat än finputsa så här i sista stund utan försöka göra som vanligt och hoppas på att rutinerna fungerar som de ska.

