Igår hade jag avtackning på jobbet. Efter det var jag lite ur slag och tanken på att ge sig ut att träna med viltet jag tagit fram dagen innan ville inte riktigt infinna sig. Men så kolla jag på FB och möjligheten att få sällskap uppenbarade sig och sorry Åsah, ses gärna en annan dag med Tyresös öppna träningar har jag ingen bra erfarenhet av. Brukar vara på tok för mycket folk. Det fick bli SSBK med Fran istället. Även där var det tokmycket folk men Fran och hennes träningskompisar körde ett uppletande i skogen så jag anslöt mig dit. Eftersom det var vallat och klart passade jag på att köra Freddie också. 2 föremål på linje och han höll sig inom det område jag anvisade, bra.

Efter det gick vi ner och tränade på hoppet och efter att verkligen fela Freddie genom att bryta direkt när Freddie styrde vid sidan så tror jag faktiskt han förstod. Tack Fran för tipset. Men jag tror fortfarande vi verkligen måste nöta så Freddie inte tänker tanken att gå vid sidan. Vi avslutade med att träna lite jakt i skogen så det blev verkligen varierad träning. Inga problem för hundarna att byta disciplin utan jag tror att det mer sitter i vårat huvud.

Idag ska jag åka till stugan. Planen är att åka till Telia och plocka upp mitt mobilnummer som slutar fungera idag. Jag vill gärna behålla det som jag haft sedan jag fick min första mobiltelefon. Sen packar jag ihop för att undvika köerna. Om det inte börjar regna blir det nog en sväng förbi Säby trädgård. Det är skönt när man bara ha sig själv att ta hänsyn till. Grabbarna kommer efter ikväll. Imorgon är det jaktprovsträning på LT, det ska bli skoj och kanske infinner sig lusten att starta på prov igen.

Ha en skön långhelg!

