Hemma igen efter en härlig långhelg på landet. Skönt att gå där och skrota och göra precis så mycket man har lust till och så umgås med goda vänner sådär otvunget som det blir på landet. Man borde införa det även i stan tycker jag. Varför ska man alltid bjuda på värsta middagen i ett tip-top-städat hus för att få träffa sina vänner? Allt sitter i ens eget huvud.

Jag åkte i alla fall ner i förväg för att undvika köerna och ta en tur till Säby trädgård. Ett urmysigt ställe med fina plantor och så fick man själv räkna ut vad man skulle betala och lägga pengarna i en låda. Helt otroligt att sådana ställen existerar. Även om det inte var stort så strosade jag runt ett bra tag tills Sabinas envisa skällande fick mig tillbaka till bilen. Visst kunde de ha hängt med men då skulle man inte fått samma lugn och ro.

I torsdags hade jag bokat in mig på Lilla Träskaten och ett träningsjaktprov. Som vanligt föredömligt arrangerat med gott om funktionärer och 2 domare så man fick sin egen bedömning. Freddie är inte så tränad och det gick ungefär som man kunde förvänta sig. Dirigering och markering satt inte som det skulle men gick hyffsat. Han vill ju så gärna den lilla labradoren. Söket var föredömligt och det jag är mest nöjd med förutom att han hängde lite på kaninen. Helt klart mer ett mönster än en tillfällighet och jag kommer inte starta honom förrän jag löst den knuten. Trist men sant. Maria med Nelson och Nova hängde med till stugan men vi var nog båda för trötta för att vara ett roligt sällskap till övriga familjen. Resten av helgen har vi badat hundar, gått i skogen, tränat lite och umgåtts med Annas familj. Skönt när man har så gott om tid och vädret kan man inte klaga på.

Imorgon åker jag till Köping för 4:e träffen hos Maria Bradell. Känner att det blivit alldeles för lite tränat sedan sist, i alla fall på de högre momenten.

