Efter en natt med dålig sömn, eller rättare sagt morgon då värmen gör att jag vaknar när solen går upp vid 4, åkte jag och Freddie iväg till Köping och fjärde träffen med elitsatsningsgänget. Det tog sin tid att komma från Stockholm trots att jag inte åker genom stan så jag kom fram precis till 9 då vi började. Efter inledande prat om vad som hänt sedan sist började vi med ett uppletande. Freddie fick 2 korridorer som han letade bra i utan att förspringa sig så nästa steg är nu att minska ner på belöningarna när han kommer in. Fina avlämningar och full fart in var det idag, härligt.

Innan lunch hann vi med ett lydnadspass. Jag ville träningstävla och kolla kedjor. Vi bestämde att en inmarsch på plan, linförighet, apportering och hopp. I inmarschen och linförihgeten spanade Freddie efter alla roliga störningar Maria brukar placera ut. Avsaknad av störning är visst också en störning. Men han höll ihop bra ändå. Apporteringen ok sånär som lite tugg och väl häftigt upptag. Munnen hann inte riktigt med i farten. Freddie hoppade på första försöket och ett långt fint hopp. Vi försökte provocera fram fel men det gick bra. Kanske att polletten trillat ner. Jag ska i alla fall jobba med en förberedelserutin och att någon annan får kasta så jag kan stå tävlingsmässigt för kan det vara så att Freddie har koll på när han ska få boll och inte.  Vi hann med inkallning med ställande och jag ville testa om Freddie kunde ställa sig utan att ha sett en boll läggas ut. Det kunde han inte så även här ska jag börja med en liten momentrutin.

Efter lunch la vi plats och Freddie fick lååång hals när skotten kom. Torsdagens jaktprov har satt sina spår. Därför ville jag ha budföring med skott också. Skotten klarade han bra men sprang till ryggsäcken istället för till mottagaren. Bra, då vet jag en störning jag kan använda. Efter avsvalkning i baljan var det dags för lydnadspass igen. Vi började med utgången i framåtsändandet. Freddie går verkligen för kort och det är bara att fortsätta nöta. Saktagåendet var däremot fint. Maria ville titta på krypet också men Freddie var rätt trött. Ändå fick vi till några fina repetitioner. Nu ha vi massa kul att jobba med under de 2 månader långa uppehållet.

