Kändes verkligen kort efter förra helgen då vi var på landet 6 dagar på raken om man räknar ankomst- och avresedag. Dessutom regnade det rejält i förmiddags så vi beslöt att bara packa ihop och åka hem. Jag har inte gjort så mycket, igår var det tryckande varmt inför ett åskväder som brakade lös på eftermiddagen. Jag blir väldigt loj av det och tillbringade mest dagen med att omväxlande läsa nya Canis och Åsa Jakobssons bok ”Vardagslydnad med klicker”. Canis gick fort att läsa och tyvärr inte så många intressanta artiklar. Tycker det blir mer och mer så. Åsas bok var desto roligare. Skummade igenom klickerteorin men det jag såg var välskrivet och bra förklarat. Något jag ska ta med mig när jag håller klickerkurs nästa gång. Bra övningar också som är beskrivna med kriterieplaner och förklaringar varför man tränas som Åsa föreslår.

Freddie har fått göra 2 upplet, igår i värmen var han trött men jobba på bra. Hade lite svårt att hitta föremål nära så idag fick han träna igen. Tänkte att det skulle gå bättre när det var svalare men Freddie bara toksprang utan att hitta något. När han kom in tom väntade jag ut honom tills han efter lång tid tveksamt gick ut igen, då uppmuntrade jag honom och han hittade föremålet närmast. Men sedan tog det stopp igen så då bröt jag. Jag vill verkligen inte belöna detta beteende utan få honom att tänka på uppgiften. Kryp blev det imorse i det våta gräset och igår fick hundarna simma. Sabina hämtade tennisboll 2 ggr och Freddie desto fler. En snygg dirigering fick jag till också.

