Idag var Sabina som vanligt igen. Det blir extra jobbigt när hon är gnällig och dregglig efter smärtstillandet som hon var igår. Anna och jag hade bestämt träff på SSBK för lite förmiddagsträning. Jag kom tidigare och hann med en skogsrunda med hundarna. Sabina njuter verkligen av att gå och sniffa på alla dofter runt klubben och var sedan nöjd med att vila i bilen. Innan Anna kom tränade jg utgångar med musmattan som target. Det gick mycket bättre än de där stora mattorna vi tränat med. Anledningen är säkert att vi verkligen tränat in stamp på musmatta som grundfärdighet. Någon gång apporterades den in men då testa vi bara targetöverföring istället. Det gick bra tillslut men vi måste fortsätta nöta. När Anna kom tränade vi hopp med variation mellan boll från Anna eller boll från mig. Gick bra och Freddie kom långt ut. Sista passet träna vi stadga i apportering med Anna som apportvakt. Inga problem eller tendenser till tjyvning trots utmaningar i form av glada, tjoiga rop. Men så fick jag en ingivelse att testa hoppet efter apporteringen och se då satte sig Freddie direkt efter uthoppet. Det är alltså där skon klämmer. Jag har tränat hopp för mycket i kedjor och ihop med tävlingar har Freddie ”lärt” sig mönstret. Dags att bryta det alltså.

Jag var tvungen att åka hem för att hinna byta om för ett besök i city där min frisör håller till. Så nu är de gråa stråna överfärgade igen och frisyren putsad. Lite shopping hann jag med också.

