Idag är jag slut som artist och ändå har jag ”bara” varit funkis och inte ansvarig på något sätt.  Om någon missat det så har det varit SM i lydnad och agillty i helgen på polishögskolan i Stockholm. Förutom vädret har det mesta flutit på bra och problem kunnat lösas smidigt efter hand. Jag har stått i infotältet och det har mestadels varit kul och man har fått träffa mycket folk. Men jag är grymt dålig på att le och behålla den vänliga attityden när folk är sura och otrevliga och bara vill ha någon att spy galla på. Tur att det fanns andra som var duktiga på det och kunde ta över när det började pysa ur mina öron.

Jag har jobbat alla 3 dagar och hade såklart mina långpass regndagarna. Men jag hann med att titta lite på tävlingarna och igår fick jag se guldvinnaren Maria i hällande regn genomföra sitt program så bra att man fick ståpäls. Hon är väl värd sin guldmedalj. Härligt var det också att se Niina med sin Skoj som hade en underbar glädje men tyvärr gjorde en liten miss. Men gladare hund får man leta efter.

Utöver SM hann vi med kalas för Viktor som fyllt 2 år i veckan. Härliga unge som bara sprider glädje omkring sig. Idag blir det inte många knop. Freddie som fick vara med på fredagen och igår verkar rätt trött och vädret är ingen höjdare. Perfekt för en slappedag helt enkelt. Jo lite shopping blev det såklart också. Freddie har fått ett snyggt halsband med fasaner på, en björkis dragsele, lite nya leksaker och smaskiga tuggisar. Ja tuggisarna och godiset är till Sabina också. Jag har beställt en träningsväst som jag gått och suktat på ett tag. Den fanns inte i den färg jag ville ha (svart) så dom skickar den om några veckor.

