Jag är verkligen glad och tacksam att jag fick möjligheten att sluta på mitt gamla jobb på Telia. Jag har verkligen inte trivts de senaste åren men har haft svårt att våga ta steget ut i vida världen. Hade jag vetat vilka möjligheter som står till buds hade jag gjort det här mycket tidigare. Så nu ska jag bli konsult och får se vad det innebär. Vet inte hur det kommer funka med hundarna men får lösa det på något sätt.

Jag har smygit igång med lite löpträning också. Hitills har det bara blivit ett pass i veckan men jag ser ändå resultat i att jag orkar mer för varje gång. Det är faktiskt roligt också när jag inte pressar mig allt för hårt utan låter det ta sin tid. I början kunde Sabina hänga med men nu gick jag en kortare runda med båda och passade på att träna med Freddie. Sen fick Freddie hänga med ut på rundan och det verkar passa båda perfekt. Husse har försökt springa med Freddie men det funkar inte. Freddie orkar inte hänga med över milen i snabbt tempo så att luffsa med mig passar nog bättre så får han hänga med husse på de kortare rundorna än så länge.

Ikväll är det träningstävling och jag ska fokusera på att Freddie inte tjyvstartar och att jag belönar uthoppet direkt med boll.

