Hemma i stan igen efter en midsommar i Sörmland. Basen var vår stuga men midsommarafton var vi bjudna till Jill och Peter på lilla Träskaten. J & P är suveräna på att fixa trevliga och roliga fester och gästerna bidrog också till en fantastiskt rolig midsommar. Vi har klätt midsommarstång, ätit sill, druckit nubbe, lekt lekar, grillat och tjötat. Oredigerade bilder kan man titta på här. Att jag har svart på mig och inte min sommarklänning beror på att den glömdes hemma och räddningen fick bli outletten i Hälleforsnäs. LCHF på midsommar är inga problem, framförallt inte då omtänksamma Jill och Peter tänkt på oss hade bakat fröknäcke och till middagen lagat blomkålsmos som är bland det godaste jag vet. Sill och jordgubbar är väl gränsfall men man kan inte vara jättestrikt jämt.

Resten av helgen har gått långsamt och att det regnade hela dagen igår gjorde inte så mycket. Filip och hans kompis har tagit hand om hundarna så dom har fått sitt och idag tog Anna och jag en skön skogspromenad innan vi åkte hem.

Nu har jag skrivit på kontraktet på mitt nya jobb och kommer börja 1:a september på Cybercom. Det ska bli spännande men också skönt att veta att man har jobb i höst efter ett långt sommarlov.

