Har tagit mig ner till byn och sitter och surfar med det mobila internet jag fick av Telia då vårat inte funkade hemma efter åskvädret. Jag har det bra men lite ensamt i stugan. Igår tog jag med mig hundarna till Katrineholms BK och Freddie fick köra igenom alla moment utom apporteringen för lägre. Det gick rätt bra, lite smågrejer att fila på men helt ok. Däremot så funkade inte framåtsändandet alls som jag ville. Freddie apporterar musmattan eller så springer han halvvägs. Får helt enkelt backa tillbaka och köra musmatteträning igen. Samma händer när vi tränar sidodirigeringen med musmattor men jag har gett mig den på att det ska funka.

Fick för mig att hundarna skulle få några apportkastardummies en kväll och Freddie vart hetare än en potatis så Sabina fick roa sig extra mycket. Kan man inte hålla rumpan i backen får man inte apportera. Inget mer sådant förrän Freddie klarar lättare störningar, typ att bara ta med apportkastaren och låtsa skjuta. Sen belöna med boll bakåt när han sitter kvar. Det är skönt att inte vara anmäld till några prov så vi kan pilla med sådana detaljer i lugn och ro. Vi jobbar med piskan också och jag tycker mig se små framsteg. Målet är att få Freddie att komma in med grejer utan att jag ber om det och öka den lusten framför hans behållande lust.

Till helgen blir det kurs på Lilla Träskaten och det är ett roligt gäng som kommer. Ska bli kul att ha lite nya övningar att lära ut. Synd att helgen är så kort bara, jag inser redan nu att min planering kommer spricka men jag ska göra vad jag kan för att få med allt. Till min hjälp har jag Anna Hansson och Jill & Peter sköter markservicen, kan det bli bättre 🙂

Nu ska jag ta mig till stugan igen och fixa middag till Niklas och Filip som kommer ikväll. Mysigt!

