Så har jag flyttat hem från stugan. Det är rätt ok men samtidigt ett säkert tecken på att sommaren snart är slut och vardagen snart tar vid. Bra saker med att vara hemma är:

  • Mysigt att umgås med familjen
  • Sällskap vid middagen
  • Bara att vrida på kranen så kommer det vatten, varmt också om man vill det
  • Vattentoa
  • Internetuppkoppling
  • Lite större tv-utbud
  • Träningskompisar
Förra veckan var det första samlingen för elitsatsningen för hösten hos Maria Brandell. Lotta hade avsagt sig sin plats och Thomas Stokke hade tagit över den. Maria hade byggt en tävlingsplan med störningar och plastband runt om för att vi verkligen ska kunna tävlingsträna och det kommer bli fokuset under hösten. Jag ville göra ingång på plan och sedan en liten kedja bestående av ett långt fritt följ, hopp och ett kort fritt följ. Freddie hängde med rätt ok, släppte något i någon vändning och inget jag skulle släppa igenom om vi tränad fritt följ. Hoppet gick väldigt bra förutom att Freddie tvekade på återhoppet. Men det blev ett bra uthopp och tillbakahopp och det var jag jättenöjd med. Sen tittade Maria på krypet och jag fick tips på hur jag går vidare för nu kryper Freddie långt och med bra teknik. Dags att plocka bort skålen.
Efter lunch fick vi varsitt upplet. Jag ville testa av tävlingsmässigt med 4 föremål. Freddie jobbade otroligt bra med bra systematik och letade i området rakt framför mig utan att sväva iväg. 2 minuter tog det att hitta alla föremål och med det är jag nöjd. Litet minus för att Freddie letade vidare lite med sista föremålet i munnen, det är noterat och ska kollas.
Vi hann med ett kortare lydnadspass och vi fortsatte med krypet. Nu började Freddie bli trött så det gick sådär. Men jag vet hur jag ska jobba vidare.
Sabina fick följa med och fick valla uppletsrutan och komma ut och vara störning på tävlingsträningen. Hon är så himla pigg och glad nu och det är väldigt roligt efter allt elände som varit i sommar. Hon har hängt med på långa skogspromenader och hittar kantareller emellanåt. Hoppas verkligen det här får vara så ett tag, det är hon värd.
