I morse väcktes jag av klockradon för första gången på väldigt länge. Men det gick bra när anledningen var att jag var medbjuden på sökträning på SSBK. Ett riktigt trevligt gäng men en riktigt stökig sökbana gjorde att det drog ut väldigt på tiden. Jag var ändå nöjd med Freddies prestation även om han fastnade här och där. Alla 3 figgarna blev hittade och det är ju huvudsaken men helt klart måste vi träna på att springa över berg och diken för framtiden. Synd att detta gäng tränar mest på vardagar men jag hoppas jag kan hänga med någon fler gång.

Direkt från sökträningen åkte jag till Vallentuna för lite jaktträning med Eva H. Tur att man har en träningsglad hund :). Det var bra marker med breda diken, vall och bra utplacerade buskar, kommer gärna tillbaka när vi är lite piggare och fräschare. På väg hem hämtade jag upp ett lamm på Husa gård och sedan Freddies bean-bag i Täby. Väl hemma har jag förpackat och stuvat in lammet i frysen och stekt ljuvligt goda lammrevben till middag. Receptet, blanda pressad citron med sweet chilisås och olja och pensla revbenen. Salta och peppra och så in på 200 grader en timma.

