4 nyanser av grått summerade i fredags nyhetsuppläsaren helgen väder och det stämde väl rätt bra. Och jag gillat sådant väder, det blir kravlöst. Vill man vara ute är man det, vill man sitta inne gör man det. Vi kom ut tidigt i fredags och eftermiddagen ägnades åt mys framför brasan med en bok. Jag har gått med i en bokcirkel på jobbet som jag ska sluta på för att hålla kontakten med trevliga kollegor men också för att det verkar kul. Nästa gång ska boken ”Niceville” av Kathryn Stockett diskuteras och jag är såld, varje ledig stund kastar jag mig över boken. Kan varmt rekommenderas. Igår åkte vi till min mormor och morfars grav som alternativ till den minnesgudstjänst Ersta sjukhus hade bjudit in till. Det här kändes bra att få tända ljus och tänka på mamma. Det är snart 1 år sedan hon lämnade oss och det går inte en dag utan att jag saknar henne.

Till kvällen kom Anna med familj på middag och goa Viktor blir alltid kvällens medelpunkt. Skönt och avslappnat umgänge är precis vad man behöver. Idag fick Freddie apportera, vi tränade rutan i skogsterräng och ett lite svårare sök där Freddie fick anstränga sig lite extra. Annars har det blivit dåligt med träning i veckan. Freddie skadade tassen i söndags och har fått gå med sko och då kan man inte träna så mycket. Sen har Sabina blivit 10 år men det ska jag ägna ett alldeles eget blogginlägg till.

