Missade palindromdagen så jag får slå till på den här istället. Det händer inget särskilt mer än att det är fredag och jag har legat sjuk hela veckan känns det som. Börjar bli bättre och tur är det för imorgon ska jag pallra mig upp och träffa tollarna för lite jaktkursande. Sen är det instruktrörsutbildning på söndag så helgen är bokad som vanligt.

Freddie har fått träna dirigering och sök och nu är jag sugen på att träna mer strukturerat och kanske våga mig på en start i vår. KKL-en hade varit kul men jag känner att vi är för ringrostiga för den. Det är väl för sent också att hitta något sådant prov. Jag jobbar mycket för att få bort Freddies vana att följa spår i dirigering och sök och där gäller det att jobba med vind och att göra sig omaket att gå runt när man lägger ut apporterna. Jag tycker jag ser resultat och får en hund som litar mer på matte och tänker mindre själv.

Jag missade sista samlingen för elitsatsningen i onsdags. Det hade pratats coaching och hur man för in det i sin träningsgrupp. Bra tänk och det hade jag gärna hört mer om. Vi jobbar mycket med coaching på instruktörsutbildingen också och det tycker jag är bra.

Det får bli allt för idag för nu ska jag ut i gråvädret. Ha en bra helg!

