Redan söndagkväll. Helgen har varit bra, i fredags var det fest med jobbet. Det var kul och trevligt. Sen var det upp tidigt för att köra Vanessa till Arlanda. Hon flyttar till Canada och det var ett tungt avsked, saknar henne redan. När vi ändå var i farten åkte vi till IKEA för att hänga på låset och köpa garderoben till mina hundgrejer som vi pratat om ett tag. Det var tyvärr fler som var uppe tidigt så folktomt var det inte precis. På kvällen var vi på kalas om svåger och svägerska.

Idag skulle vi träna sök men halv storm och regn gjorde oss inte så sugna så vi ställde faktiskt in. Istället har jag ägnat dagen åt att inreda garderoben och sortera alla grejer. Vi hade individuella samtal idag på instruktörsutbildningen och jag passade på att åka tidigare så vi hann med promenad och träning. Trots att jag inte hade minsta plan blev det riktigt bra. Mest för att jag satte timer och var noga med pauserna så jag kunde planera nästa pass. Vi börja jobba med stegen, tyckte det var kul med något nytt. Efter det fick Freddie ett riktigt långt linförighetspass. Efter 2 minuter började han faktiskt krokna så det var bra att inse det. Mer uthållighetsträning alltså. Vi tränade hoppet och att vara stadig trots att man börjar bli uppjagad och avslutade sedan med ren stadgeträning. Jag tränar alldeles för lite stadga och det måste det bli ändring på.

Samtalet gick bra och det är nyttigt att prata igenom kursen hitills. Nu har vi satt upp adventsstakar och slappar nog i soffan resten av kvällen.

