Den här veckan har varit lika fullspäckad som de senaste tiden. Men positivt är att jag lämnat över mitt Arlandajobb och slipper kuska ut dit varje dag. Otroligt befriande. Även om jobbet var roligt och arbetskamraterna trevliga och roliga att jobba med så har resorna och den usla arbetsmiljön tagit hårt på krafterna. Nu kommer jag inte få något uppdrag de veckorna jag är kvar på jobbet så jag kan ”jobba hemma” en hel del men kommer vara på kontoret också. Sista 2 veckorna tar jag ut den semester jag tjänat in.

Hundarna blev idag kompenserade lite för min försummelse och vi åkte till västeräng och gick en långis. Det bästa hundarna vet är att få gå promenader på nya ställen. Sabina var så söt och plaska runt i en lerpöl och fick tokfnatt på sina stela ben. Ja sen var hon inte så söt men det var det värt att få se lite galen glädje. Freddie fick avsluta med dirigeringsträning och var jätteduktig. Jag har ställt in siktet på ett wt i april så här ska det drillas.

Igår var jag på en föreläsning om alternativ behandling av cancer och hur man kan förebygga. Det absolut farligaste för vår kropp är att stressa. Sen kan vi äta hur bra som helst utan större verkan. Men självklart påverkar även kosten vår hälsa.

Vi har haft andra tillfället på allmänlydnadskursen och det gick bra. Vi smög in lite klickerträning fast utan klicker då och hundarna svarade bra. Det blir väldigt tydligt när man gör sådana här övningar vad ett nej hämmar och hur viktigt det är med timing. Imorgon ska vi ha aktivitetsdag och de ska få testa på spår och upplet bl a.

Ha en bra helg!

