Igår hade vi avslutning på allmänlydnadskursen. Vi fick varsin fin blomma och det här kortet:

 

Snacka om att vårt belöningstjat har gått in. Det har varit en jätterolig kurs att hålla och alla deltagare har jobbat bra och gjort sina läxor. Jag tycker alltid jag känner mig otillräcklig när jag håller kurs, vill så mycket men man hinner inte. Då blir man glad att höra att alla är nöjda med kursen. Freddie fick vara med dagen till ära och visa upp momenten i lydnadsklass 1. Jag var inte alls nöjd men hur ofta ska man prestera i en ring av hundar där vissa gör utfall och går igång på de fartiga momenten. Bra träning för oss. Sen visade vi lite lek också och hur man kan jobba med motivation men även när motivationen är så hög att hunden inte vill släppa leksaken eller komma in med den.

Idag har jag blivit avtackad på jobbet. Vemodigt och lite sorgligt. Jag har trivts bra och gillar min chef och blev glad att höra att jag var välkommen tillbaka om jag inte skulle trivas på det nya jobbet. Resten av dagen har ägnats åt julklappsinköp så nu är jag rätt trött. Ska packa det sista inför fjällenresan och sen gå och sova.

Jag vill önska alla en riktigt god jul!

