Hittade kamerasladden men orkar inte sätta mig och greja med bilderna nu. I går tyckte vi att det var en rätt lugn stad men i morse fick vi en helt annan bild. Rusningstrafik i Indien är inte att leka med, var man inte vaken innan så blev man det nu. På 2 filiga gator ligger man 5-6 bilar i brädd och dessutom tuc tuc och scooters. Vi kom hem säkra och fick skriva in både oss och datorerna på kontoret. Sedan fick vi träffa alla som man bara pratat med i telefon, så kul och alla är så himla trevliga. Vi har haft möten och försökt rodda med jobbet i Sverige. Vi blev bjudna på en katastroflunch. En jättehangar på taket, varmt och världens oljud. Jag grävde febrilt i byttorna men det var bara sås i olika smaker. Detta åts med bröd och ris. Tur det fanns sked i alla fall. Trodde vegetarianer åt grönsaker i alla fall. Inte finns det någonstans att handla annat heller. Uppmuntrande berätta de de att man kunde köpa smörgåsar också, jaha, tack för den.

Hemma tryckte jag i mig några babybell som jag haft med från Sverige och sedan skyndade jag mig upp för att fånga de sista solstrålarna vid poolen. Så skönt med ett svalkande dopp och en god drink vid bassängkanten, man kan låtsas att man är på semester. Avslutade dagen med en rejäl middag på hotellet. Dom har bra mat och man kan få ett glas anständigt vin eller  två. Inger och jag beställde kebabtalrik. En rågad tallrig varierat kött. Starkt som attan och svetten porlade. Så nu är jag nöjd.

I morgon blir de tmer jobb men vi ska försöka göra lite mer av stan efter jobbet och kanske äta ute. Annars är det tryggt med hotellet där man hitills inte blivit sjuk och Vesa kan få sig en pasta eller hamburgare. Han gillar inte Indisk mat.

