You are currently browsing the daily archive for maj 31, 2009.

Idag har det mest blivit trädgårdsjobb. Planterade en klematis som Niklas fick i födelsedagspresent för en månad sedan. Konstigt att det blev jag som fick ta tag i det 😮 Som straff fick Niklas följa med till trädgårdsbutiken för att köpa gödsel, sommarblommor till krukorna och fröer. Jag märkte att jag var sent ute för det var så utplockat bland fröerna och jag fick ta det som fanns, trist. Nu har jag i alla fall sått ärtor, bönor, sallad, dill och persilja. Några krukor och amplar gjorde jag i ordning också och det blev fint. I förmiddags var jag ute och fota i trädgården. Här är resultatet.

blad

Jag gillar blad i olika färger och former. Är dom inte fina?

edwlweis

Den här rododenronen har jag valt för bladens skull men blommorna är rätt fina dom med. Det är en Yakushimanum som heter Edelwise.

pionknopp

Första pionknoppen på väg att slå ut.

Hundarna har mest slappat hela dagen i trädgården. Freddies öga är mycket bättre och nu kniper han bara med det om jag kommer i närheten med mina händer. Det var nog som jag misstänkte, brännässlor.

Freddie i graset

Freddie njuter av livet

Sabina i graset

Sabina njuter hon med.

Freddie

Freddie på promenad

Det gick inte att träna som jag planerat idag. Freddie sackade i fotgåendet så det var bara att lägga ner. För köra imorgon istället.

maj 2009
M T O T F L S
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Blog Stats

  • 121 145 hits

Kategorier

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör som 321 andra, prenumerera du med.

Blogkeen

Labradorerna Sabina och Freddie