Som jag skrev i förra inlägget har jag fått kostrådgivning till Sabina. Hon har fått prova på olika foder från Halla varvat med vom, kött, lever, mald kycklinghals. En halvtimma innan maten så får hon fiberhusk som fått svälla i vatten över natten. Det får jag blanda med blodpulver för att hon ska äta det. Freddie får han med då han alltid haft känslig mage. På kvällen får Sabina Fortiflora stött över maten. Som all probiotika är den svindyr men jag tänkte köra en kur. Det här att gjort att hennes harklingar nästan helt upphört. Förmodligen har de berott på att hon lider av sura uppstötningar i kombination med hennes förslappade strupe. Har pratat med veterinären om det här men de har sagt att det inte går att göra något. Jag tycker också att hennes kliande minskat i och med foderbytet och det vore toppen. Både harklingarna och det eviga kliande är rätt irriterande och framförallt måste det vara jättejobbigt för Sabina. Jag är så glad och tacksam att vi fick hjälp med detta.

Nu ska vi fira midsommar och hundarna ska få lufsa i skogen och kanske blir det lite bad också för Freddies del. Sabina brukar numera stå i vattnet och spana.